web-informatie.nl

Online alle informatie over het web

Live chat – wat zijn de voordelen?

Je komt het waarschijnlijk steeds vaker tegen: de mogelijkheid om een Live chat te gebruiken. Waarom toch? De reden hiervoor ligt eigenlijk best voor de hand. De wereld van de Retail is ontzettend competitief en als bedrijf wil je uiteraard opvallen. Een Live chat functie kent stiekem erg veel voordelen. Het zal je verbazen hoeveel invloed deze functie heeft op zowel de sales als op de klantenservice. Daarom ontdek je hier alle voordelen van deze essentiële tool.

 

Live chat – wat is het en waarom heb je het nodig?

Live chat is een tool op websites waardoor je als klant direct kan chatten met een werknemer van het bedrijf. Steeds meer bedrijven kiezen voor dit efficiënte middel, omdat deze manier van communicatie over het algemeen het beste wordt gewaardeerd door consumenten. Als klant ben je namelijk direct in contact met het bedrijf en kan je erg gemakkelijk je vragen stellen. Daarnaast kent Live chat nog meer voordelen.

 

De makkelijke communicatie optie

Een van de grote voordelen van Live chat is dat klanten het een prettige vorm van communicatie vinden. Het is als het ware de makkelijke optie om te communiceren. Als klant kan je direct informatie opvragen, zonder te hoeven mailen of bellen. Daarnaast is het als bedrijf een prettig optie om een persoonlijke en sterke band met jouw klantenbestand op te bouwen. Maar dat zijn niet de enige voordelen.

Daarnaast blijkt ook uit diverse studies dat klanten simpelweg graag chatten. Zo bleek uit het Forrester Research rapport ‘Making Proactive Chat Work’ dat veel mensen aangaven deze efficiënte tool erg te waarderen tijdens het shoppen online. Live chat kan namelijk klanten een real-time interactie bieden. Daar kan geen enkele goede klantenservice tegenop. Bovendien is deze vorm van communicatie niet alleen effectiever, het geeft ook de mogelijkheid om flexibeler te zijn dan bijvoorbeeld een telefoon gesprek.

 

Sneller, beter en doelmatiger problemen oplossen

Daarnaast is een Live chat ook praktischer als het over de oplossingsratio gaat. Met deze real-time communicatie kunnen problemen sneller, beter en doelmatiger opgelost worden. Zeker de kleine of simpele vragen kunnen op deze manier binnen de kortste keren afgehandeld worden. Nog een groot voordeel voor bedrijven én klanten.

Regelmatig is het vrij lastig om problemen via mailcontact of telefonisch af te handelen. Uiteraard zijn er altijd een paar kwesties die beter via de telefoon opgelost kunnen worden. Dankzij een Live chat heeft de klantenservice meer tijd om zich te focussen op de grotere problemen, omdat de eenvoudige vragen via de chatfunctie al beantwoord kunnen worden.

 

Verschil maken in de omzet

Veel van de voordelen van een Live chat hebben betrekking op het vergroten van de omzet. Dankzij zo’n handige communicatie tool ben je als bedrijf beter bereikbaar, kan je meer gekwalificeerde leads vergaren en is het mogelijk om je efficiënter te richten op resultaten. Overweeg jij om voor jouw bedrijf ook een Live chat te gebruiken? Dat raden wij zeker aan! Als je wilt dat jouw bedrijf meer betrokken raakt bij de klant, betere resultaten haalt en wil je de omzet bevorderen? Kies dan voor een Live chat.

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2018 web-informatie.nl

Thema door Anders Norén